Pardon pour le mauvais français mais j'ai une voiture, je pense que vous pourriez trouver intéressant:
Renaultsport Clio V6 255
Chassis VF1C61U62****001
Model type: CB1U
Fabriqué: Approx Fev 2002
Immatriculé: Juin 2002
Couleur: Gris Titan (Titanium)
Odomètre: 9000km
LHD
Propriétaire précédent TWR Group, Leafield Technical Centre, Langley, Witney

La voiture semble être le premier complet, entièrement aménagé et de travail Clio V6 Phase II avec un numéro de production se terminant le châssis 001. Il a été construit beaucoup plus tôt que n'importe quelle autre phase II. Je n'ai pas encore d'établir si elle a été construite par TWR ou donné à TWR par Alpine pour les essais. Il mai se révèle être un mélange des deux. (Il est écrit en français sur certaines pieces).

Liste des différences avec la version de production (pardon Anglais seulement - Essayez Google Translate)
• 18” OZ Racing ‘Mito’ wheels. Custom adaptors/spacers bolted to front wheels.
• Tyres 255/40/18 Rear 215/35/18 Front. Michelin Pilot Sport.
• Front grille (version fitted is as pictured on Clio V6 parts fiche)
• Wheel arch liners have large white writing on the hidden side ‘piece valable uniquement pour essai conditionement’ which means roughly ‘part only valid for test use’. Also some names and a date ‘02 2002’.
• Rear boot carpet carries a label with text ‘Alpine. Sample’
• Plenum chamber badges are metal embossed (but the same design as the production version).
• Plenum chamber and other engine parts have temperature strips fitted.
• All coolant hoses have plumbed in temperature sensors to green wiring.
• Exhaust has plumbed in temperature sensors.
• Expansion bottle and plenum chamber have blue anodised pressure connectors.
• Lower engine cover carries text ‘Random Glass’ and has measurements of thickness tested at various points written on the inside.
• Lower cover has blue temperature strips stuck on in various places.
• Top engine cover is pre-production sample.
• Steering wheel is light grey leather with no texture.
• Trim panel above glove box has slots cut for hangers for data logger, laptop or similar. There are cable tidies stuck to the RH side of the glove box.
• No Xenon lights. (Auto lights, cruise control, rain sensing wipers all present).
• Front bumper has coarse inner fibre glass and lacks definition. Holes drilled for easy removal of headlamps have been filled. Pre-production version.
• Rear brake callipers and discs were missing. Production items have been fitted. Possibly a different size / brand were trialled?
• RHD mirrors fitted in Iceberg. (Now painted Titanium).
• No boot liner. (Have ordered production version to see if it fits).
• Wing to body seals are blended as Phase II but not production quality.
• Radio illumination is white.
• Rear spoiler is smaller and not colour coded.
• Tailgate rams open fully as per Phase I.
• No badge number. Plaque never fitted.
• Exhaust note is different. Subjectively feels faster than regular Phase II.
Photo du moteur

La voiture est généralement en très bon état et bon nombre des pièces mécaniques sont comme neufs. Il ya quelques dommages cosmétiques lumière dans certaines zones en raison de critères d'utilisation et le montage d'équipements de test. Je pense qu'il est probablement préférable de laisser certains d'entre eux car ils font partie de l'unicité Voitures. Toutefois, le pare-chocs des trous ont été remplis avant ma propriété et le miroir couvertures ont été repeintes de sorte qu'il semble présentable à l'extérieur.
Peut-être que je peux apporter la voiture au Mas du Clos